Aarhus er Danmarks andenstørste by, og det betyder selvfølgelig, at byen er ideel at drive forretning i. Både restauranter, butikker, barer, caféer og servicevirksomheder nyder godt af de mange fordele, som Smilets By tilbyder. Derfor har du også god mulighed for at leje kontorlokaler i byen – både i centrum og i forstæderne.
Men hvad bør du være opmærksom på som erhvervsdrivende i Aarhus? Overvejer du ikke byens fordele, kan du hurtigt komme til at gå glip af dem – og dette ville være en skam. Læs med her på siden og få tips til, hvordan du driver forretning i Aarhus.
Bliv en del af et kontorfællesskab
I Aarhus finder du et væld af kontorfællesskaber. Et kontorfællesskab er en særdeles god måde at drive virksomhed på. I kontorfællesskaber får du nemlig fleksible rammer, mulighed for at fokusere på at skabe vækst i din forretning, gode faciliteter og et nærende fællesskab. Kontorfællesskaber såsom Baron Fritz, Vaerksted, Perron, Sjak27 og Baghuset er blot et udpluk af byens mange kontorfællesskaber. Du finder alt fra 1 til 105 kvadratmeter til forskellige priser – og dermed finder du altså kontorfællesskaber til alle behov.
Gør brug af potentialet for sparring
Placeringer i større byer betyder, at du som erhvervsdrivende har et større potentiale for at sparre med andre erhvervsdrivende. Dette giver dig rig mulighed for at opnå større indsigt, se anderledes på tingene og diskutere dine egne visioner. I det lange løb kan dette både være med til at styrke virksomhedens fremtidige tiltag, mens det ligeledes kan være med til at styrke virksomhedens nuværende drift. Du finder diverse netværks- og sparringsgrupper i byen online. Nogle vil være gratis at deltage i, mens andre vil koste penge. Det er dog penge, der er værd at betale, da du kan opnå unik sparring og idégenering med ligesindede iværksættere.
God mulighed for lokal markedsføring
Dertil giver Aarhus dig rigtig gode muligheder for lokal markedsføring – både online og offline. Segmenter din målgruppe, udvælg ønskede mediekanaler og skab et lokalt budskab. For at finde ud af, hvorvidt din lokale markedsføring har båret frugt, skal du selvfølgelig foretage målinger. Dette kan du gøre på forskellige områder – f.eks. gennem et stigende antal bookinger, salg og opkald.